On page SEO Nasıl Yapılır?

Updated: Jul 14

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yaratılır?


Sitenizde SEO uyumlu bir sayfa yaratırken belli başlı kurallarımız olduğu unutulmamalıdır. Peki on page seo kurallarımız nelerdir gelin birlikte inceleyelim!


SEO Uyumlu Başlık Nasıl Olmalı?


On page seo yaparken her sayfanızın mutlaka bir H1 yani <h1>başlık<h1> taginden oluşan, diğer başlıklardan ayrılan ana başlığı olmalıdır. H1 tagi her sayfada mutlaka olması önerilir. Her sayfada o sayfanın özetini ve hedef anahtar kelimesini barındıran bir başlık oluşturulmalıdır. Ardından H2 gelmelidir ve kullandığımız anahtar kelimenin varyasyonlarını içeren; daha önceki yazılarımızda da bahsettiğimiz LSI keywordleri kullanmaya dikkat etmeliyiz. Bu sayede iyi sonuçlar ortaya çıkarmanız muhtemeldir. Ayrıca her yazımızın sonunda kullanıcıların sorabileceğini tahmin ettiğimiz soru ve cevaplardan oluşan FAQ sekmesi yaratılabilir. SEO uyumlu oluşturduğumuz içerikte seçtiğimiz anahtar kelime ve varyasyonları yani LSI keywordleri kalın veya italik şekilde yazmamız hem Google arama botlarının hem de okuyucunun ilgisini çekeceği için oldukça işe yarar. Bu sayede on page seo'ya giriş yapmış oluyoruz.


SEO Uyumlu Görsel Yüklemesi


On page seo'da SEO uyumlu içerik yazarken başlık ve içeriklere dikkat ettiğimiz kadar eklediğimiz görsellerin de SEO’ya uyumlu olmasına dikkat etmemiz gerekir. Yani bu ne demek?


Eklediğiniz tüm görseller 100KB’ın altında olmalı çünkü 100KB’ın üzerinde yüklenen görseller web sitenizin yavaş açılmasına sebep olur. Görsel bu linkten kolayca küçültebilirsiniz. https://squoosh.app/



SEO Görsel Optimizasyonu


Görsel formatı jpeg. veya webp. olmalıdır. Şu an en yaygın kullanılan format webp’dir. Google’da jpeg görselinizi webp’ye çevirebileceğiniz ücretsiz birçok web sitesi bulunmaktadır.


Diğer dikkat etmemiz gereken nokta SEO’ya uyumlu bir şekilde başlık ve alt başlık etiketi yazılmasıdır. Yani görselinizin ne ile alakalı olduğunu Google’a bildirmeniz ve görsel etiketlerinde anahtar kelimenizi geçirmeniz gerekir. Google görsel taramasında oldukça iyi olsa da anahtar kelime eşleştirmesi ile görsellerinizin alaka düzeyi artar ve one page seo sayfanızın ratingi yükselişe geçer. Görseller dışında sayfamızda alakalı video içerik kullanmanın da pozitif etkisi olur.


Okuyucuyu Harekete Geçir!


Özellikle blog yazılarında uzun soluklu okuma gerektiği için okuyucuların dikkati kolayca dağılabilmektedir. Bu durumun yaşanmasını önlemek veya aza indirmek için SEO uyumlu içerik yaratırken bazı yerlerde okuyucuyu harekete geçirecek veya okuyucu da merak uyandıracak “bak”,“şimdi tıkla”,“sana özel fırsatlar” gibi kelimeler kullanmak on page seo açısından çok önemlidir.


Web sitemize yüklediğimiz herhangi bir yazı kopya içerik barındırmamalıdır. Google botları bunu farkettiği anda içeriğin SEO açısından bir önemi kalmamaktadır. Bu yüzden oldukça özgün içerikler çıkarmaya mutlaka özen gösterin.


Anchor Text Linkleme


Anchor text linkleme basit bir anlatımla web sitemizdeki sayfaları birbirine bağlamak anlamına gelmektedir. Bu şekilde aynı zamanda sayfalarımıza referans olmuş oluruz. One page seo yaparken sayfamızda Anchor text linkleme yaptığımızda okuyucuyu ilgili diğer sayfaya yönlendiririz ve okuyucu da web sitesi içerisinde hangi sayfaya gideceğini daha kısa yoldan keşfetmiş olur. Bu durum web sitesinde kullanıcının durduğu oturum süresini de artırmış olur. Okuyucuyu sayfaya yönlendirmiş olmanın dışında Google botlarını da bu sayfaya yönlendirmiş, bu sayede sayfamızı da otoritelendirmiş oluruz.


Link Juice Kurgusu


On page seo yaparken web sitemizdeki her sayfanın önemi bizim için ayrı olmalıdır. Bazı sayfalarımız diğer sayfalarımızdan daha kıymetlidir. Örneğin bir ayakkabı firmasısınız ve kadın ayakkabılarda daha fazla satış yapmak istiyorsunuz. Bu durumda kadın ayakkabıları ile ilgili kategori sayfamızın diğer sitelerden ve sitemiz içindeki sayfalardan link alması gerekir. Böylelikle sayfanın otoritesini artırmış oluruz ve Google aramalarında daha üst sıralara çıkma olasılığımız yükselir, Google bizim için bu sayfanın daha kıymetli olduğunu anlamış olur.


on page seo


Keyword Density (Anahtar kelime oranı)


SEO uyumlu içerik üretirken hepimizin en yaygın bildiği anahtar kelime kullanımıdır. Ancak anahtar kelime kullanımı belirli bir oranda olmalıdır aksi halde fazla anahtar kelime kullanımı Google’ın sayfanızı spam olarak algılamasına sebep olmaktadır. Anahtar kelimeniz her 100 kelime için yaklaşık %1 oranında olmalıdır. Anahtar kelime oranınızı inceleyebileceğiniz SEO Quake Google tarafından ücretsiz bir eklendi olarak sunulmaktadır. İncelemek istediğiniz sayfaya geldiğinizde SEO Quake eklentisine tıklayıp density alanına geçtiğinizde tüm anahtar kelimelerin oranlarını inceleyebilirsiniz.


Code to Text (Kod Yoğunluk Oranı)


Kod yoğunluğu sayfa içerisindeki içeriğin toplam koda oranını göstermektedir. Bu oran arama Google botlarının sayfaları tararken dikkat ettiği metriklerden bir tanesidir. Sayfadaki kod oranı %11 - % 25 arasında olmalıdır. Sayfadaki kod oranını ücretsiz olarak https://smallseotools.com/code-to-text-ratio-checker/ adresinden kontrol edebilirsiniz. Sayfa açıldığında ilgili kutucuğa kod oranını öğrenmek istediğiniz url’yi girmeniz yeterlidir. On page seo analizi yaparken bu kısmı gözden çıkarmayın!


No-index / No-follow


Google botları sayfamızı tararken onları no-index / no-follow kodları ile yönlendirebiliriz. Yani ne demek? Örneğin gizlilik sözleşmesi sayfası genellikle tüm web sitelerinde aynıdır bu yüzden bu sayfanın taranması gereksizdir. Onun yerine Google botlarının daha önemli sayfalarımızı taramasını isteyebiliriz. Peki no-index / no-follow arasındaki fark nedir? No index kodunun olduğu bir sayfa da Google botlarına “sayfamı tarama” demiş olurken, no-follow ile sayfamı tara, ama linkleri ve gittiği sayfaları tarama” diye komut vermiş oluruz. Bu yüzden bu iki metrik arama motoru optimizasyonu açısından oldukça önemlidir. Ayrıca tutarlı olmak açısından no-index yaptığımız sayfaları da site haritasından çıkarmamız gerekir.



SEO Site Map


Sitemap ve Robot.txt


Sitemap yani site haritası bizim sitemize uğrayan Google örümceklerine hangi sayfaları gezmesi gerektiğini ve web sitesinde barındırdığımız tüm sayfaları belirttiğimiz bir xml dosyasıdır. Site map yani site haritası sayesinde Google botları sitemize geldiğinde tarama konusunda ona yardımda bulunmuş oluruz.


Robot.txt ise bir text dosyasıdır ona verdiğimiz komutlar sayesinde hangi crawlerın sayfamıza geldiğinde tarama yapacağını seçebilir aynı zamanda taranmasını istemediğimiz sayfaları belirtebiliriz. Ayrıca bu dosya içerisinde site haritamızın yolunu da paylaşabiliriz.


Bu iki doysa sitemizin ana klasöründe bulunur. Dosyaları görmek için;


Siteadiniz.com/sitemap.xml

Siteadresiniz.com/robots.txt


Bunlar search console aracılığı ile yönetilir. Bu panelden robot.txt dosyanızı görebilir ve site haritanızı search console'a yükleyebilirsiniz.


XML Site Map


Site haritası oluşturmak için kullanabileceğiniz link: https://www.xml-sitemaps.com/ bu linke tıkladığınızda görebileceğiniz gibi site haritası oluşturmak istediğiniz web sitesinin linkini yapıştırdığınızda sitenizde bulunan linkler taranmaya başlar ve sonucunda xml dosyası oluşturur. Bu dosyayı indirdikten sonra bu dosyayı sitenizin ana klasörüne atmanız gerekir. Burada dikkat etmeniz gereken önemli bir nokta ise eğer wordpress gibi yerlerden bir web sitesi oluşturmadıysanız ve bir seo tool kullanmıyorsanız web sitenizi yapan kişiden mutlaka site haritasını dinamik olarak yenilenecek şekilde yapmasını söylemeniz gerekmektedir. Çünkü her yarattığını yeni linkte bu işlemin yapılması gerekecek ancak dinamik bir site haritası yaratabilirseniz yeni yarattığınız sayfalar da otomatik olarak site haritasına eklenmiş olacak.


Robot.txt biliğiniz note defteri dosyasıdır. Bu sayede Google botlarına komut gönderiyoruz. Yani Bu dosya içerisinde taranmasını istemediğimiz sayfaları disavow edebiliyoruz. Disavow linklerinizi https://search.google.com/search-console/disavow-links bu linkten ulaşabilirsiniz.


Canonical Etiketi


Canonical etiketi Google’a sayfalarımızdan hangisinin asıl sayfa olduğunu göstermek için kullandığımız etikettir. Bu etiket sayesinde Google’a sayfamızın kopyalarının geçerli olmadığını ve aslının hangisi olduğunu söyleriz. Aynı içeriği barındıran birden çok web sayfasın orijinalinin hangisi olduğunu göstermeye yarar.


Yukarıda bahsettiklerimiz genel anlamda bir on page SEO analizi yaparken dikkat etmemiz gereken noktalardan sadece bir kısmıdır. Diğer yazılarımızda daha fazla nelere dikkat etmeniz gerekir, Google sıralamanızı nasıl daha iyi yapabilirsiniz bunlardan bahsetmeye devam edeceğiz. Eğer bir SEO Danışmanlığı almıyorsanız mutlaka yazılarımızı dikkatle okuyup uygulamanızı tavsiye ederiz.