On page SEO 2

Updated: Jul 8

Indexlenmiş Sayfanın Kaldırılması


Web sitemizde Google tarafından sayfalarımız indexlenmektedir. İndexlenmemesini istediğimiz sayfalar için önceki yazımızda detaylı anlattığımız no-index komutunu kullanırız. Ancak sayfamızda bunu yapmayı unuttuysak veya daha sonrasında indexelenmiş sayfamızı kaldırmak istiyorsak bunu nasıl yapacağımızı gelin birlikte keşfedelim!


Öncelikle genel olarak web sitemizde hangi sayfalarımızın indexlenmiş olduğunu nereden görebileceğimizi öğrenelim. Google arama motoruna site:siteadınız.com yazdığınız zaman karşınıza web sitenizin Google tarafından indexlenen tüm sayfaları gözükecektir. Dilerseniz buradan tüm indexlenmiş sayfalarınızı tek tek kontrol edebilirsiniz ve size uygun olmayan sayfanız var ise bunları kaldırabilirsiniz.


Google İndex Kontrolü

https://search.google.com/ 'a girdiğinizde soldaki menüde coverage kısmını göreceksiniz. Buraya tıkladıktan sonra valid kısmına girdiğinizde sayfanın aşağısında "submitted and indexed" kısmında tüm url'lerinizi inceleyebilir ve indirebilirsiniz. Open the Removals tool

aracına girdip belirlediğiniz url'yi buraya yazdıktan sonra artık indexlenmiş sayfanız Google'dan kaldırılmış olacak.


Sosyal Medya Paylaşım Linklerini SEO'ya Uygun Düzenleme


Web sitenizdeki bi içeriği sosyal mecralarda paylaşırken karşımıza çıkacak görsel, metin ve url'yi istediğimiz gibi ayarlayabiliriz. SEO'ya uygun bir sosyal paylaşım ön izlemesini hazırlamak için aşağıdaki yardımcı toolları kullanarak oluşturduğumuz kodu sayfamızın "head" kısmına yerleştirmeliyiz.


https://smallseotools.com/open-graph-generator/

https://webcode.tools/generators/open-graph/article



Open Graph Generator

HTTP Durum Kodları


One page SEO'da bizi ilgilendiren ve çoğu zaman karşımıza çıkan belki de anlayamadığımız bir takım durum kodları bulunmaktadır. Bu http durum kodları hem web site ziyaretçilerimizi hem de Google botlarımızı etkilemektedir.


200 Kodu: Sayfamızın başarılı bir şekilde ilgili yerlere ulaştığını gösteriri. Yani ziyaretçiler de Google botları da problemsiz bir şekilde bu sayfaya ulaşabilir.

301 Kodu: Redirect kodu olarak da bilinir yani kalıcı yönlendirme kodudur. SEO optimizasyonu sırasında en sık kullanılan http durum kodlarından birisidir. x sayfamızın artık kalıcı olarak kullanılmadığını ve y sayfasına gittiğini ifade eder. Kullanıcılar x sayfasına gelseler de otomatik olarak y sayfasına yönlendirilir.

302 Kodu: 301 kodunun geçici halini ifade etmektedir. Yani geçici taşıma olarak ifade edebiliriz. Bu sayede asıl sayfamız hala x sayfamız olur ve link suyu x sayfasını asıl sayfa olarak tanır.

500 Kodu: 500 http kodu bir sunucu hatası olduğunu belirtir ve ziyaretçiler de Google botları da bu hatadan olumsuz etkilenir. 500 kodu oluştuğu sırada Google sitenize eksi puan yazmaktadır.

503 Kodu: Sunucunun artık çalışmadığını gösterir. Performansımızı en çok etkileyen koddur.

Rel Kodu: Kopya sayfalarda kullanılır ve asıl sayfanın ne olduğunu Google botlarına göstermek için kulandığımız bir koddur.


Rich Snipped ve Schema


Rich snippet Google'ın otomatik olarak aramalarda çıkardığı sonuçlardır. Örneğin bir oyuncuyu arattığınızda çıkan filmleri, şirket aratmalarında çıkan şirket bilgileri, ünlü bir şarkıcıyı arattığınızda çıkan etkinlik, FAQ's, videolar, ürün incelemeleri, kullanıcı yorumları vb. bilgilerin hepsi zengin arama sonuçlarına girer.


Siz de web sitenizde bir event, FAQ vb. varsa https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator/ üzerinden oluşturacağınız kodu ilgili sayfaya eklemeniz gerekmektedir.


seo-schema

Burada oluşturduğunuz kodu sayfaya ekledikten sonra çalışıp çalışmadığını ise işlem yaptığınız sayfanın linkini https://search.google.com/test/rich-results?hl=tr buraya yapıştırarak kontrol edebilirsiniz. One page seo giriş yazımızı mutlaka okumayı unutmayın!


Site dışı SEO yani off page seo nasıl kurgulanır merak ediyorsanız devamı yazımızda!